top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraPavla Burdová

Jak na chameleona?




Věrný parťák mého muže :)

Tak jak si ho vymazlit? K předkreslení takto malých, detailních věcí používám vodou ředitelný fix na látku. Člověk vidí pod patkou ozářenou žárovkou dobře čáru, kudy má šít a když nespěchá a drží se linie, vypadá výsledek opravdu hezky. Fixu lze lehce přetřít vodou a mizí, anebo do dvou týdnů vysublimuje. Ovšem spíš dřív!



Jak probíhala tvorba chameleona? Nejdříve jsem si navrhla podobu zvířátka. Poté jsem vzala modrou teplákovinu. V tomto případě jsem ji podžehlila (vyztužila) z líce, protože se mi na kůži víc líbila rubová strana, pavučinkou - vl​ízofixem, abych zkrotila vlnící se látku. Poté jsem si na ni překreslila předlohu a začala s ji obšívat hustým entlem. Nejdříve to, co bude nejvíc vzadu (zadní nohy, bříško, pusu). Potom zadní nohu s ocáskem a přední s hlavou. Vykroutit obloučky dle mých představ bylo na hlavu. Nevyhla jsem se párání :) A občas ani nedýchala :D Takto​ obšité jsem opatrně vystříhla, co nejblíž k šití. Větev jsem též podžehlila vlízofixem a přišila rovnostehem na přední díl trika.


Finální našití

Tričko jsem z rubu podžehlila "trhacím" vlizelínem. Připraveného​ chameleona jsem prodlouženým cik-cakem naaplikovala na tričko. Přebytky vlizelínu jsem poté ostříhala. A pustila se do sešívání trička. Zní to jednoduše, ale byla to makačka!

Čas si neměřím, ale s péčí o rodinu a testováním, většinou nočním, mi to zabralo tak tři týdny :))) Ale výsledek stál za to, a můj muž jej hrdě nosí :) Když pominu, že hrdě nosí všechno, co mu ušiju :D



čepice             nákrčníky, šály            mikiny               trička                legíny              tepláčky             sukně   

bottom of page